Zastosowania morskie, wózki golfowe, wózki widłowe i pojazdy elektryczne wykorzystują akumulatory o głębokim cyklu, które są zaprojektowane tak, aby były całkowicie rozładowane przed ponownym naładowaniem.
Ponieważ ładowanie powoduje nadmierne ciepło, które może wypaczać płyty, grubsze i mocniejsze lub solidne siatki są używane do zastosowań w głębokich cyklach. Zwykłe akumulatory samochodowe nie są przeznaczone do wielokrotnych głębokich cykli i używają cieńszych płyt o większej powierzchni, aby osiągnąć wysoką obciążalność prądową.
Łącząc więcej niż dwa ogniwa w pakiet, należy zwrócić uwagę, aby miały ten sam skład chemiczny, napięcie, współczynnik Ah i rezystancję wewnętrzną. Również podczas ładowania ogniw dba się o to, aby były one ładowane równomiernie i równomiernie rozładowywane, tak aby w dowolnym momencie wszystkie akumulatory utrzymywały to samo napięcie, co nazywa się równoważeniem ogniw. Oprócz tego projektant musi również martwić się o chłodzenie tych akumulatorów podczas ładowania i rozładowywania, ponieważ nie reagują one dobrze na wysokie temperatury. Z biegiem czasu stały cykl ładowania i rozładowywania baterii kwasowo-ołowiowych będzie oznaczał pogorszenie jakości płyt ołowianych do punktu, w którym nie będzie już wytwarzany użyteczny prąd. W tym momencie akumulator będzie wymagać wymiany. Dobrej jakości nowoczesny akumulator powinien wystarczyć na co najmniej pięć lat codziennego użytkowania w dobrze utrzymanym układzie elektrycznym samochodu. Koszt jest ważną częścią wszelkich decyzji inżynieryjnych, które będziesz podejmować.
Ważne jest, aby koszty, jakie generują akumulatory agm, były współmierne do ich wydajności i nie zwiększały nadmiernie całkowitego kosztu projektu.
Gęstość energii to całkowita ilość energii, która może być zmagazynowana na jednostkę masy lub objętości. Określa, jak długo urządzenie pozostaje włączone, zanim będzie wymagało ponownego naładowania. Akumulator kwasowo-ołowiowy ma jedną z najniższych gęstości energii, przez co nie nadaje się do urządzeń przenośnych. Ponadto ich wydajność w niskich temperaturach jest marginalna.