Marketing e-mailowy to metoda marketingowa, która wykorzystuje e-maile do promowania wśród klientów.
Dla niektórych może to wydawać się nieco trudne, ale tak naprawdę nie jest. Korzystanie z marketingu e-mailowego w celu dotarcia do bazy klientów nie jest tak trudne, jak mogłoby się wydawać, zwłaszcza jeśli zwrócisz szczególną uwagę na wskazówki zawarte w następnym artykule.Bądź wytrwały w swoich próbach dotarcia do klientów. Nie musisz codziennie wysyłać e-maili, ale pamiętaj, że możesz nie przyciągnąć uwagi klienta lub firmy, dopóki nie zostanie on kilkakrotnie narażony na Twoją markę lub produkty. Dotykaj bazy często, ale nie tak często, żeby wydawało się to zbyt denerwujące.Zanim umieścisz kogoś na swojej e-mailowej liście marketingowej, musisz mieć jej zgodę. Jeśli nie masz ich zgody, będziesz odpowiedzialny za wysyłanie spamu i będzie wiele skarg. Twój dostawca poczty e-mail może nawet rozwiązać Twoje konto, jeśli dowie się, co robisz. Zapobiegaj temu, prosząc ludzi, aby zapisali się na Twoją listę.Traktuj każdego czytelnika jak związek. Zapytaj w pierwszym e-mailu o zgodę na wysłanie kolejnych. W drugim e-mailu powiedz im, jakich rabatów, produktów i usług mogą oczekiwać w przyszłych wiadomościach e-mail. W trzecim e-mailu i później zapoznaj się z treścią, którą obiecałeś im dostarczyć.Aby w pełni wykorzystać swój marketing e-mailowy, zainwestuj w program, który personalizuje Twoje e-maile za pomocą imienia i nazwiska każdego klienta zamiast ogólnego powitania. Zapewnienie, że każdy e-mail zaczyna się od imienia odbiorcy jest kluczem do zachęcenia klientów do postrzegania biuletynów jako cennych informacji, a nie tylko większej ilości spamu sprzedażowego.Zachowaj spójność. Wszystkie Twoje e-maile powinny mieć ten sam schemat kolorów i to samo logo. Wybierz czcionkę, którą każdy może łatwo przeczytać.
Po wysłaniu kilku e-maili ludzie to rozpoznają i zaczną zwracać na to uwagę.
Znajomość jest niezwykle ważna w każdym biznesie, zwłaszcza w e-mail marketingu.Aby pozbyć się wszelkich obaw związanych ze spamem i upewnić się, że nikt z Twojej listy subskrybentów nie znalazł się tam przez pomyłkę, rozważ zastosowanie strategii podwójnej zgody. Twoja pierwsza wiadomość powinna wymagać pewnego rodzaju dodatkowej czynności, takiej jak odpowiedź lub kliknięcie linku, aby upewnić się, że czytelnik chce otrzymywać kolejne e-maile.Twoje działania e-mail marketingowe przyniosą najlepsze rezultaty, gdy skoordynujesz je z resztą kampanii marketingowej. Nie działaj przeciwko sobie, niepotrzebnie powielając swoje wysiłki w kilku różnych kanałach marketingowych. Upewnij się, że korzystanie z poczty e-mail, mediów społecznościowych i tradycyjnych miejsc jest tak zaprojektowane, aby dobrze ze sobą współpracowały.Nie można nie docenić znaczenia pamiętania o używaniu brandingu w kampanii e-mail marketingowej. Z tego powodu musisz stworzyć szablon, który pozwoli Ci uwzględnić kolory, czcionki i logo Twojej firmy, których używasz we wszystkich materiałach marketingowych. Dzięki temu będziesz natychmiast rozpoznawalny dla swoich czytelników.W materiałach marketingowych używaj słów odpowiednich dla branży, na której się koncentrujesz. Na przykład, jeśli piszesz materiały marketingowe dotyczące nowych produktów technologicznych, użyj słów takich jak „nowe”, „zaawansowane” lub „najnowocześniejsze”, które są powszechnie używane w tej branży. Użycie właściwych słów pomoże zwiększyć atrakcyjność Twoich produktów dla klientów.Mam nadzieję, że teraz, po przeczytaniu tego artykułu, jesteś trochę mniej onieśmielony przez e-mail marketing. Powszechnie stosowana praktyka marketingowa jest dość prosta do wdrożenia i może być błyskawicznie dostosowana. Po prostu zapamiętaj wszystkie wskazówki, które przeczytałeś tutaj, a będziesz na dobrej drodze do wykorzystania e-maili w celach marketingowych.