Od korzystania z szerszej puli inwestorów po bardziej elastyczne opcje pozyskiwania funduszy, finansowanie społecznościowe, czyli crowdfunding, ma wiele zalet w porównaniu z tradycyjnymi metodami inwestycji finansowych.
Korzystając z platformy finansowania społecznościowego masz dostęp do tysięcy akredytowanych inwestorów, którzy mogą przeglądać, wchodzić w interakcje i udostępniać twoją kampanię pozyskiwania funduszy. Tworząc kampanię crowdfundingową, przechodzisz przez nieoceniony proces spojrzenia na swoją firmę z najwyższego poziomu, jej historii, trakcji, oferty, rynku docelowego, propozycji wartości i nie tylko. Od rozpoczęcia do zakończenia możesz udostępniać i promować swoją kampanię za pośrednictwem mediów społecznościowych, biuletynów e-mailowych i innych taktyk marketingowych online. Ponieważ ty i inne media opisujesz postępy w zbieraniu funduszy, możesz podwoić, kierując ruch na swoją stronę internetową i inne zasoby firmy. Jest to forma marketingu i PR.
Przedstawienie swojej koncepcji lub firmy masom stanowi doskonałą okazję do zweryfikowania i udoskonalenia twojej oferty.
Gdy potencjalni inwestorzy zaczną wyrażać zainteresowanie i zadawać pytania, szybko zorientujesz się, czy brakuje czegoś, co zwiększyłoby ich prawdopodobieństwo zakupu. Jedną z najlepszych rzeczy w finansowaniu społecznościowym online jest możliwość centralizacji i usprawnienia działań związanych ze zbieraniem funduszy. Budując jeden, kompleksowy profil, do którego możesz skierować wszystkich swoich potencjalnych klientów i potencjalnych inwestorów, eliminujesz potrzebę podążania za każdym z nich indywidualnie. Z pewnością wiele osób zadaje sobie pytanie: Jak inwestować małe kwoty? Możesz to zrobić za pośrednictwem platform crowfundingowych. Zamiast więc dublować wysiłki, drukując dokumenty, kompilując segregatory i ręcznie aktualizując każdy z nich w przypadku aktualizacji, możesz zaprezentować wszystko online w znacznie bardziej przystępnym formacie, pozostawiając więcej czasu na prowadzenie firmy zamiast zbierania funduszy.