Biznes

Wakacje we własnej firmie

Bardzo często zapominamy o tym, że czasami trzeba odpocząć od pracy. Prowadzimy własną firmę i okazuje się, że przez ostatnie dziesięć lat nigdzie nie byliśmy.

Tak się żyć nie da. Mało tego to jest bardzo szkodliwe dla samej firmy. Taka firma na rynku inwestorów nie ma zbyt dużej wartości. Dlaczego? Sama nie jest w stanie funkcjonować, a stworzenie jej na nowo jest kosztowne. Co w takiej sytuacji należy zrobić? Na pewno zaplanować wakacje. Jedziemy na wakacje i żyjemy pełnią życia. Nie interesujemy się tym, co się dzieje w firmie. Po powrocie wracamy i sprawdzamy, co się działo wtedy, kiedy nas nie było. Na pewno będą problemy te mniejsze i większe, bo inaczej się nie da. Trzeba je po grupować tak żeby można było te problemy rozwiązać.

Jeśli najwięcej szkody wynikło z projektów, z których bierzemy bezpośrednio udział i teraz stanęły w miejscu to trzeba to zmienić. Nie zawsze będziemy na miejscu, a zatem wtajemniczamy osoby, które pracują u nas. Niech one mają więcej do powiedzenia i decydowania. Bardzo dokładnie określamy, co mogą robić, a czego nie. Nadal jesteśmy szefami, dlatego pracownik musi wiedzieć, Kiedy ma się z nami konsultować w sprawie projektu. Jeśli zdarzyły się pod naszą nieobecność sytuacje kryzysowa to sprawdzamy, dlaczego tak się stało? Niestety, ale w większości przypadków to nasza wina, bo wszystko było na naszej głowię się. Wtedy, kiedy nas nie było i pojawił się kryzys to pracownicy nie za bardzo wiedzieli jak mają ten problem rozwiązać. Teraz już wiemy jak bardzo ważna jest współpracą z takimi osobami i jak wiele przynosi to korzyści. Zatrudniamy ludzi, którym płacimy, a zatem warto im przypisać część naszych funkcji.

Takie osób czują się wtedy bardziej docenione i będą starały się wykazać. Następnym razem, kiedy wyjdziemy na wakacje to te osoby przejmą te kryzysowe sytuacje, które wynikają i będą wiedziały jak sobie z nimi poradzić. Dla nas to bardzo dobra wiadomość, dlatego im wcześniej to zrobimy tym lepiej dla całej naszej firmy.

Warto również dać pracownikom do dyspozycji środki pieniężne. W ten sposób będą w stanie działać wtedy, kiedy jest taka konieczność. Pracownicy, jeśli zaczną przejmować więcej funkcji to odciążają nas. Jeśli nas zabraknie na dzień czy tydzień to wtedy z firmą nic złego się nie stanie. Firma działa sprawniej i właśnie na tym każdemu szefowi powinno najbardziej zależeć. Wybierajmy, zatem osoby kompetentne, które nasze obowiązki będą przejmować. Nie oznacza to, że w ogóle mamy się nie interesować naszą firmą. Interesujemy się, ale dajemy się wykazać innym. Informacje o tym jak postępować w takich sytuacjach znajdziemy na stronie internetowej http://faktum.pl/szesc-sposobow-na-wykorzystanie-tego-lata-by-zbudowac-wartosc-twojej-firmy/. to miejsce, które każdy przedsiębiorcą powinien odwiedzić. Nie zawsze wiemy jak sobie poradzić z takimi problemami jak kryzys podczas naszej nieobecności w firmie. Tak naprawdę winę za sytuacje ponosimy my, bo nie daliśmy innym szansy żeby zajęli się tym wtedy, kiedy nas nie ma.