Biznes Finanse Handel

Jak prowadzić efektywne kampanie mailingowe?

Wysyłka wiadomości e-mailowych jest jedną z najstarszych form promocji w internecie. Stosowana jest również dzisiaj. Jej skuteczność zależna jest jednak od wielu czynników. O czym warto pamiętać w trakcie prowadzenia kampanii mailingowych?

Czym jest e-mail marketing?

E-mail marketing, czyli inaczej mailing czy też kampanie mailingowe to nazwa stosowana na rodzaj reklamy internetowej skoncentrowanej na wysyłce wiadomości reklamowych przez e-mail.

Dzisiaj bardzo często e-mail marketing kojarzy się ze spamem, czyli z niechcianym wiadomościami o charakterze reklamowym, lecz warto zaznaczyć, że odpowiednio prowadzone kampanie mailingowe także mogą być bardzo efektywne.

Czy kampanie mailingowe są skuteczne?

Taki rodzaj reklamy cechuje się bardzo dobrą skutecznością, niemniej jednak można mówić o niej tylko wtedy, gdy zostaną spełnione określone wymagania.

Właśnie dlatego agencje reklamowe koncentrują się obecnie na korzystaniu z takich form promocji, które pozwalają na precyzyjne i skuteczne dotarcie do odbiorcy i zachęcenie go do skorzystania z oferty.

E-mail marketing – newslettery

Bardzo dobrym przykładem skuteczności e-mail marketingu są newslettery, na które można zapisać się w sklepach internetowych i na innych stronach. Dzięki nim odbiorcy otrzymują dopasowane do nich wiadomości z praktycznymi informacjami, na przykład nowościami w ofercie, kodami rabatowymi.

E-mail marketing – Cold Mailing

Także bardzo dobre efekty przynosi tak zwany Cold Mailing. Jest to rodzaj reklamy, w której przekazuje się wiadomość do sprecyzowanego odbiorcy z danej grupy docelowej. Wiadomość ta jest dodatkowo personalizowana, czyli dopasowana do odbiorcy, dzięki czemu może ona zaoferować jeszcze wyższą skuteczność. Z tego typu reklamy najczęściej korzysta się w kontaktach B2B, czyli pomiędzy dwoma podmiotami gospodarczymi.

Wybierz kampanie mailingowe na interimsales.pl i korzystaj ze sprawdzonych rozwiązań dedykowanych specjalnie dla firm poszukujących skutecznego wsparcia w prowadzeniu działań reklamowych online.